Hallo allemaal
2012 ligt bijna achter ons. Voor mij was 2012 een jaar met gemengde gevoelens. Het is een jaar waar ik heel veel uit geleerd heb. Ik wil iedereen een spetterend 2013 toewensen. Ik hoop dat iedereen een jaar vol vriendschap, liefde en geluk mag beleven!
Meester Jeremy
maandag 31 december 2012
maandag 17 december 2012
Feestdagen!
We zitten in de laatste week voor de kerstvakantie. Vorige week en ook deze week zijn heel druk. We moeten veel taken indienen. Ik ben heel blij dat de feestdagen inzicht zijn. De kerstvakantie wordt wel een werkvakantie maar toch is het leuk om thuis te zijn. Ik wil bij deze iedereen een zalige Kerst en een gelukkig Nieuwjaar toewensen! Geniet ervan samen met uw familie!
Meester Jeremy
Meester Jeremy
maandag 10 december 2012
Einde Doe-dagen!
Meester Jeremy
zaterdag 24 november 2012
Bosklas!
Hallo iedereen
In oktober ben ik met het vijfde leerjaar op bosklas geweest. Onze locatie was het Kluisbos. We verbleven er in Villa Vogelsanck. De kinderen hebben er les gehad, aan sport gedaan maar vooral veel buiten gespeeld. Er was een casino-avond, een roofvogelshow, een boswandeling met een gids... kortom de kinderen hebben zich heel goed geamuseerd. Via de toegevoegde link kan u mijn online-album bekijken waar er foto's in staan van de bosklas.
Veel kijkplezier!
Meester Jeremy
https://picasaweb.google.com/108614642079576388996/InDeKlasVanMeesterJeremy?
In oktober ben ik met het vijfde leerjaar op bosklas geweest. Onze locatie was het Kluisbos. We verbleven er in Villa Vogelsanck. De kinderen hebben er les gehad, aan sport gedaan maar vooral veel buiten gespeeld. Er was een casino-avond, een roofvogelshow, een boswandeling met een gids... kortom de kinderen hebben zich heel goed geamuseerd. Via de toegevoegde link kan u mijn online-album bekijken waar er foto's in staan van de bosklas.
Veel kijkplezier!
Meester Jeremy
https://picasaweb.google.com/108614642079576388996/InDeKlasVanMeesterJeremy?
zaterdag 10 november 2012
Dialectonderzoek!
Hallo iedereen
Voor taalvaardigheden heb ik 4 enquêtes afgenomen die over dialect gaan. De 4 personen van wie ik een enquête heb afgenomen zijn van een verschillende leeftijdscategorie. Ik kan vaststellen dat dialect leeftijdsgebonden is. Deze uitspraak klopt misschien niet altijd maar bij mijn enquête was dit duidelijk vast te stellen. Tegenwoordig maakt het dialect plaats voor tussentaal. Ik vind het belangrijk om Standaardnederlands te praten op school maar ik heb er geen enkel probleem mee als er thuis dialect gesproken wordt. Hieronder kunnen jullie nog een grappig filmpje bekijken over het West-Vlaams.
Veel kijkplezier!
Meester Jeremy
Eerste keer voor de klas gestaan!
De oefenmomenten zijn volop aan de gang. Op donderdag 8 november heb ik voor de eerste keer les gegeven aan het derde leerjaar. Ik heb een herhalingsles wiskunde gegeven van de deeltafels van 3, 6 en 9. Natuurlijk was ik stiekem een beetje nerveus. Die ochtend ben ik een halfuur vroeger naar school vertrokken, zo kon ik alles klaarzetten wat nog klaar te zetten was. Eerst hadden de leerlingen een spellingsles van juf Asja, daarna was het mijn beurt. Alles verliep heel goed, de leerlingen werkten goed mee en ik had echt het gevoel dat de leerlingen mij respecteerden. Na de les had ik een positieve evaluatie met mijn mentor. Deze les gaf me moed om mijn volgende oefenmoment met hetzelfde enthousiasme aan te pakken.
Meester Jeremy
Abonneren op:
Posts (Atom)