Meester Jeremy
In de klas van meester Jeremy
zondag 6 januari 2013
Pietenproject!
Hallo iedereen
Op dinsdag 4 december heb ik samen mijn werkplekcollega's zwarte piet gespeeld in de basisschool van Marke. Het was de eerste maal dat ik zwarte piet gespeeld heb. Ik was de voetbalpiet! Ik vond het supertof om dit te doen. De kinderen waren heel enthousiast en deden super goed mee! We kwamen de klas binnen met een lied: Zwartepietenstyle! Dit lied is een parodie op 'Gangnam Style' van PSY. Het werd gemaakt in Nederland. We vonden dit super gepast en daarom hebben we dit lied gebruikt. We kwamen met dit lied de klas binnen en alle kinderen mochten rechtstaan en mee dansen met ons. Bijna alle kinderen kenden het gepaste dansje van Gangnam Style. Dit maakte het nog leuker omdat iedereen kon meedoen. Wie het lied niet kent of wie er nog eens van wil genieten kan het bekijken op onderstaande link.
Meester Jeremy
Meester Jeremy
Nieuwe klas!
Hallo iedereen
In het eerste semester stond ik in het 3e leerjaar A bij juf Asja. Na de examens krijg ik een nieuwe klas, namelijk het 4e leerjaar B bij juf Katrijn. Ik heb me goed geamuseerd in het 3e leerjaar en ik zou alle leerlingen willen bedanken om zo goed mee te werken. Juf Asja heeft mij heel goed geholpen met tips die ik kan meenemen om een beter leerkracht te worden. Ik kijk er naar uit om samen te werken met juf Katrijn. Het is voor mij een uitdaging om het vertrouwen van het 4e leerjaar te winnen en zo nog veel toffe lessen te mogen beleven.
Meester Jeremy
In het eerste semester stond ik in het 3e leerjaar A bij juf Asja. Na de examens krijg ik een nieuwe klas, namelijk het 4e leerjaar B bij juf Katrijn. Ik heb me goed geamuseerd in het 3e leerjaar en ik zou alle leerlingen willen bedanken om zo goed mee te werken. Juf Asja heeft mij heel goed geholpen met tips die ik kan meenemen om een beter leerkracht te worden. Ik kijk er naar uit om samen te werken met juf Katrijn. Het is voor mij een uitdaging om het vertrouwen van het 4e leerjaar te winnen en zo nog veel toffe lessen te mogen beleven.
Meester Jeremy
Examens!
Hallo iedereen
Op maandag 14 januari is het zover, de start van mijn examens. Ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden maar het is niet makkelijk. Er zijn verschillende taken die ik nog moet afwerken. Ik ga mijn uiterste best doen om alles op tijd in te dienen. Ik moet toegeven dat ik wat nerveus ben. Ik probeer om al mijn blokvakken vooraf te bekijken zodat ik de leerstof al eens gezien heb. Dit maakt het makkelijker om de leerstof te studeren de dag voor het examen. Ik wil al mijn klasgenoten een goede blok toewensen, ik hoop dat iedereen goede resultaten heeft!
Meester Jeremy
Op maandag 14 januari is het zover, de start van mijn examens. Ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden maar het is niet makkelijk. Er zijn verschillende taken die ik nog moet afwerken. Ik ga mijn uiterste best doen om alles op tijd in te dienen. Ik moet toegeven dat ik wat nerveus ben. Ik probeer om al mijn blokvakken vooraf te bekijken zodat ik de leerstof al eens gezien heb. Dit maakt het makkelijker om de leerstof te studeren de dag voor het examen. Ik wil al mijn klasgenoten een goede blok toewensen, ik hoop dat iedereen goede resultaten heeft!
Meester Jeremy
Dialect op de speelplaats!
Hallo iedereen
Op mijn werkplekschool in Aalbeke wordt tussentaal gesproken. Aalbeke ligt tussen Moeskroen en Kortrijk, veel kinderen zijn Franstalig thuis. Dit hoor je goed op de speelplaats, er zijn veel kinderen die tegen elkaar Nederlands praten met Franse woorden in verwerkt. Er zitten veel dialectische invloeden in. Ik schat dat ongeveer 1 op 5 leerlingen thuis Frans spreekt, dit heeft zijn invloed op de taal die gesproken wordt op de speelplaats. Als ik toezicht had heb ik veel leerlingen Frans horen spreken tegen elkaar. Ik hoorde ook veel typische West-Vlaamse klanken zoals de 'g', 'h', 'ch'. Wat me nog opviel is dat er geprobeerd wordt om Algemeen Nederlands te spreken. De leerlingen doen echt hun best om verzorgd te spreken. Ik stond in het 3e leerjaar bij juf Asja. Juf Asja doet er alles aan om er voor te zorgen dat de leerlingen verzorgd spreken, ze wijst de leerlingen erop als ze iets niet correct zeggen. Ik vond het boeiend om eens te luisteren naar de kinderen. Het is leerrijk om te weten hoe ze spreken, tegen elkaar en in de klas.
Meester Jeremy
Op mijn werkplekschool in Aalbeke wordt tussentaal gesproken. Aalbeke ligt tussen Moeskroen en Kortrijk, veel kinderen zijn Franstalig thuis. Dit hoor je goed op de speelplaats, er zijn veel kinderen die tegen elkaar Nederlands praten met Franse woorden in verwerkt. Er zitten veel dialectische invloeden in. Ik schat dat ongeveer 1 op 5 leerlingen thuis Frans spreekt, dit heeft zijn invloed op de taal die gesproken wordt op de speelplaats. Als ik toezicht had heb ik veel leerlingen Frans horen spreken tegen elkaar. Ik hoorde ook veel typische West-Vlaamse klanken zoals de 'g', 'h', 'ch'. Wat me nog opviel is dat er geprobeerd wordt om Algemeen Nederlands te spreken. De leerlingen doen echt hun best om verzorgd te spreken. Ik stond in het 3e leerjaar bij juf Asja. Juf Asja doet er alles aan om er voor te zorgen dat de leerlingen verzorgd spreken, ze wijst de leerlingen erop als ze iets niet correct zeggen. Ik vond het boeiend om eens te luisteren naar de kinderen. Het is leerrijk om te weten hoe ze spreken, tegen elkaar en in de klas.
Meester Jeremy
maandag 31 december 2012
Een spetterend 2013!
Hallo allemaal
2012 ligt bijna achter ons. Voor mij was 2012 een jaar met gemengde gevoelens. Het is een jaar waar ik heel veel uit geleerd heb. Ik wil iedereen een spetterend 2013 toewensen. Ik hoop dat iedereen een jaar vol vriendschap, liefde en geluk mag beleven!
Meester Jeremy
2012 ligt bijna achter ons. Voor mij was 2012 een jaar met gemengde gevoelens. Het is een jaar waar ik heel veel uit geleerd heb. Ik wil iedereen een spetterend 2013 toewensen. Ik hoop dat iedereen een jaar vol vriendschap, liefde en geluk mag beleven!
Meester Jeremy
maandag 17 december 2012
Feestdagen!
We zitten in de laatste week voor de kerstvakantie. Vorige week en ook deze week zijn heel druk. We moeten veel taken indienen. Ik ben heel blij dat de feestdagen inzicht zijn. De kerstvakantie wordt wel een werkvakantie maar toch is het leuk om thuis te zijn. Ik wil bij deze iedereen een zalige Kerst en een gelukkig Nieuwjaar toewensen! Geniet ervan samen met uw familie!
Meester Jeremy
Meester Jeremy
maandag 10 december 2012
Einde Doe-dagen!
Meester Jeremy
Abonneren op:
Posts (Atom)